Python Core
Adattípusok Ciklusok Kondíciók Függvények Threading OOP
Óraszám: 24 Óra
Teljes ár: 48,000 Ft
Kezdés: Jan 18. 14:00
Oktató: Vári Róbert

Jelentkezem!

Ez a kurzus egyaránt szól azoknak akik soha nem foglalkoztak még programozással és azoknak is akiknek van már tapasztalatuk, de szeretnének megismerni egy könnyen tanulható, többcélú programozási nyelvet. A hétvégente tartott oktatásokon gyakorlati oldalról megközelítve mutatom be a nyelv szabályait és érdekes feladatok segítségével mélyítjük el tudásunkat.

A három hétvége alatt a teljesen kezdő szintről indulunk és a haladó, objektum orientált programozásig sorra vesszük a nyelv érdekes szintaktikai megoldásait a legkülönbözőbb problémák megoldásával. 


Python Core 1
2020 Jan 18. 14:00 - 18:00 / Jan 19. 14:00 - 18:00

Az első hétvégén feltelepítjük a python interpretert és bemutatok egy könnyen használható IDE-t (Integrated Development Environment) amivel a kurzus folyamán dolgozni fogunk. Gyakorlati példákon keresztül mutatom be a nyelv alapjait. A legfontosabb cél az, hogy megismerjük minden programozási nyelv legfontosabb építőelemeit az adattípusokat, a ciklusokat és a kondíciókat.

Témakörök:


  • Változók és típusaik

  • Loop-ok (for, while)

  • Kondíciók (if/else)

  • Reguláris kifejezések

  • File-ok írása és olvasása (adatmentés)

  • Könyvtár és fájl műveletek.


Python Core 2
2020 Feb 01. 14:00 - 18:00 / Feb 02. 14:00 - 18:00

A második hétvégén ismerkedünk a függvényekkel. Ezek a struktúrák teszik lehetővé, hogy korábban megírt sorainkat egy átlátható rendszerbe illesszük. Megismerjük azt is, hogyan készíthetünk modulokat (függvénytárakat) ahonnan importálhatjuk a korábban elkészített függvényeinket. Ezen a hétvégén példákat mutatok a rekurzív függvények használatáról és a több szálon futó folyamatok vezérléséről is.

Témakörök:


  • Függvények

  • Paraméterek és típusaik

  • Lokális és globális változók

  • Saját library importálása

  • Rekurzió

  • Lambda avagy az anonim függvények

  • Dekorátor függvények

  • Több szálon futó folyamatok: Multithreading


Python Core 3
2020 Feb 15. 14:00 - 18:00 / Feb 16. 14:00 - 18:00

Az objektum orientált programozás sokak számára jelent komoly fejtörést hiszen az eddigiekhez képest merőben újfajta gondolkodást igényel. Az osztályok nemcsak a függvényeket összefogó nagyobb csoportok, ennél komolyabb szerepük van. Ezen a hétvégén egy kalandjáték modul megírásával vezetlek be a class-ok, attribútumok és metódusok világába.

Témakörök:


  • A class anatómiája

  • Attribútumok és metódusok

  • Ősosztály és örökítés



Workshop project

A Python Core képzés lezárásaként bevetünk minden eddigi tudást annak érdekében, hogy elkészítsünk egy klasszikus szöveges kalandjáték modult, amelyben az általunk választott főhőssel szállhatunk szembe ellenfeleinkkel. A programozása során meg kell oldanunk azt, hogy a játékos fegyvereket vásárolhasson és harcolhasson. Eközben a játék elmenti az aktuális állapotokat hogy a játékot újra elindítva onnan folytassuk ahol abbahagytuk.